تبلیغات
فایل آموزشی - معرفی و دانلود فایل کامل گزارش کاراموزی روال كار در نظام مهندسی و بررسی ساختمانهای فولادی

فایل آموزشی

گزارش کاراموزی روال كار در نظام مهندسی و بررسی ساختمانهای فولادی

  • گزارش کاراموزی روال كار در نظام مهندسی و بررسی ساختمانهای فولادی
    گزارش کاراموزی روال كار در نظام مهندسی و بررسی ساختمانهای فولادی در 49 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: کارآموزی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 29628 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 49

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    گزارش کاراموزی روال كار در نظام مهندسی و بررسی ساختمانهای فولادی در 49 صفحه ورد قابل ویرایش

    « فهرست مطالب »

    عنوان                                                                                               صفحه

    مقدمه                                       4

    آشنایی کلی با مکان کارآموزی                         5

    ارزیابی بخشهای مرتبط با کارآموز                         11

    آزمون و نتایج پیشنهادات                             12

    شناخت اعضاء ساختمان                             14

    عکسهای گرفته شده از محل                              29

    قالبندی ساختمانهای فلزی                              33

    خرپا                                        45

    فرم پایان دوره کارآموزی                             47

    مقدمه :

    حمد و سپاس خداوندی را سزاست که رفعت مقام علمی انسان را از مجاری تفکر و تدبر در آیات خود و پدیده های مستور در طبیعت مقرر فرموده است.

    انسان تمدن خویش را بر روی خاک بنا نهاده و هر روز بر وسعت و عظمت آن می افزاید.

    زمینی که پیوسته از درون و بیرون تحت تأثیر نیروهای عظیم طبیعی قرار می گیرد.

    پدیده هایی نظیر زلزله آتشفشان طوفان و سیل بارها قسمتهایی از تمدن انسانی را به ویرانی کشانده و تهدید آنها همواره انسان را نگران ساخته است. امروزه این نگرانی و خطر بسیار قابل توجه شده است.

    زیرا انسان با ساختمانهای آسمانخراشهایی که سر به فلک کشیده است و نیز پلهای عظیم چندین طبقه و تونلهای طویل در زیر دریا و اقیانوس عملاً به جنگ با نیروهای خرد کننده طبیعی پرداخته است.

    آشنایی کلی با مکان کارآموزی :

    به طور کلی وظیفه نظام مهندسی بر دو قسم است : 1 ) تهیه نقشه؛ 2 ) نظارت بر نقشه؛

    برای گرفتن پروانه ساخت توسط کسی که قصد ساخت بنا را دارد این مراحل طی می گردد :

    مراحل تهیه ی نقشه، صدور نقشه ی پروانه و صدور پایان کار؛

    1 ) مراجعه مالک به دفتر فنی شهرداری و ارائه درخواست و مدارک مربوط به زمین جهت تشکیل پرونده؛

    2 ) بازدید کارشناس دفتر فنی از زمین مالک و معرفی به دفتر نمایندگی جهت تهیه ی کروکی زمین توسط اعضای دفتر نمایندگی؛

    3 ) تأیید کروکی توسط دفتر نمایندگی و ارسال آن به دفتر فنی شهرداری؛

    4 ) تکمیل فرم دستور نقشه توسط دفتر فنی شهرداری و ارسال آن به دفتر نمایندگی نظام مهندسی؛

    5 ) ذتهیه نقشه توسط اعضای دفتر نمایندگی و تایید دفتر نمایندگی و ارسال آن به دفتر فنی شهرداری؛

    6 ) صدور پروانه ساختمانی متوسط دفتر فنی شهرداری؛

     در صورت عدم نیاز به کروکی ردیف های 2 و 3 حذف خواهد شد.

    مراحل پس از صدور پروانه ساختمانی

    1 ) اعلام شروع عملیات ساختمانی توسط مالک به مهندس ناظر؛

    2 ) ارسال گزارش مهندس ناظر حداکثر 48 ساعت پس از اتمام هر مرحله از عملیات به دفتر نمایندگی؛

    3 ) کنترل و ارسال گزارشهای مهندسان ناظر توسط دفتر نمایندگی به دفتر فنی شهرداری؛

    4 ) ارسال گزارش پایان عملیات ساختمانی توسط ناظر پس از اتمام عملیات به دفتر نمایندگی و کنترل و ارسال آن به دفتر فنی شهرداری؛

    5 ) صدور پایان کار توسط دفتر فنی شهرداری؛

    تهیه نقشه های تأسیسات، برای ساختمان های 5 طبقه و بالاتر الزامی می باشد.

    تأیید و تسلیم نقشه به کرفرمایان حداقل 1 روز پس از تحویل نقشه به نظام مهندسی صورت می گیرد.

    مراحل پیشرفت فیزیکی مربوط به ساختمان های اجرا شده :

    مرحله اول : پی سازی که آیا مغایر با نقشه انجام شده یا طبق نقشه پیشرفت کرده است به همراه توضیح مغایرت ها در کارت نظارت نوشته می شود و با مهر و امضای ناظر به همراه تاریخ نظارت تأیید می شود؛

    مرحله ی دوم : اتمام تیرریزی هر طبقه قبل از بتن ریزی یا سقف زنی؛

    الف : سقف زیرزمین : از بررسی سقف زیرزمین شروع شده که مغایر با نقشه ساخته و اجرا شده یا طبق نقشه، سپس با نوشتن و توضیح مغایرت ها و مهر و امضای ناظر این قسمت نیز تأیید می شود؛

    ب : سقف همفک بررسی می شود که طبق مراحل بالا با توضیح و تأیید و مهر و امضا آن قسمت نیز تکمیل می گردد؛

    ج ) سقف طبقات اول و بالا تیر به همان صورت و در مرحله ی ج : سقف طبقات اول و بالا بررسی می گردد.

    مرحله ی سوم : اتمام سفتکاری است که طبق آن توضیحات بررسی شده و فرم به این صورت تکمیل می گردد. آدرس ملک در پایان کارت قید گشته و کارت تکمیل شده و این کارت بعد مرحله توسط ناظر که تکمیل در نزد مالک می ماند تا ناظر هر مرحله از کار را در آن قید کند؛

    به طور کلی سهمی? ناظر و طراح برای یکسان سازی توزیع نقشه و تقسیم آن در نظام مهندسی صورت می گیردف سهمیه بندی با توجه به پایه بندی است و ارتقاء پایه بوسیله دوره های کوتاه مدتی است که صورت می گیرد پایه های 1 و 2 و 3.

    میلگرد گذاری در پی :

    از آنجایی که بتن در اثر فشارهای وارده ترک برمی دارد برای افزایش استحکام بتن در داخل آن میلگردهایی کار گذاشته می شود.

    در عمل میلگرد گذاری میلگردها به صورت شبکه ای در کف فونداسیون قرار داده می شوند (با احتساب پوشش بتنی) برای ایجاد چسبندگی و انتقال مناسب نیرو از فولاد به بتن و بلعکس در کنارهها میلگردهای شبکه با خم 90 درجه به طول معین فرم داده می شوند (15 برابر میلگرد ساده و 12 برابر میلگرد آجدار).

    حداکثر فواصل میلگردهای شبکه نمی تواند از 12 برابر قطر میلگرد بیشتر باشد. در پی حداقل قطر آرماتورهای طولی ساده 12 میلیمتر و آجدار 10 میلیمتر و تعداد حداقل آنها 4 عدد است.

    حداقل فاصله خاموتها باید 75 میلیمتر باشد تا ویبراتور میله ای بتواند به سهولت داخل شبکه جا بگیرد. فاصله ساقهای خاموت باید طوری باشد که بتن بدون اشکال، امکان ریخته شدن و متراکم گردیدن را داشته باشد.

    پوشش بتن میلگردها :

    برای انتقال کامل نیروها از بتن به فولاد یا بالعکس لازم است که حداقل پوشش بتن برای میلگردهای کناری 5 ، 2 تا 3 برابر قطر و برای میلگردهای داخلی 5، 2 برابر قطر باشد. پوشش کناری میلگردها در نواحی گرم و مرطوب به علت خوردگی شدید بتن و خطر زنگ زدگی فولاد به وسیله عوامل محیطی 5 برابر قطر میلگرد در نظر گرفته می شود.

    حداقل سطح مقطع میلگرد :

    حداقل سطح مقطع میلگرد در بتن برابر 14 میلیمتر است و حداکثر فواصل میلگرد در شبکه های کف نمی تواند از 12 برابر بیشتر باشد. در مورد دو شبکه که روی هم قرار می گیرند حداقل فاصله ارتفاعی 12 برابر قطر میلگرد است. 12 سانتیمتر و آجدار 10 سانتیمتر و تعداد حداقل آنها 4 عدد است.

    شناژ :

    وظیفه شناژ (رابط فونداسیونها) کلاف کردن و مهارنمودن فونداسیونها است که به منظور مقابله با نیروهای افقی (زلزله، باد و غیره) و یکنواختی نشست در ساختمانها به کار می رود. تمام آرماتورهای طرلی باید در گوشه ها به صورت یک در میان خم 90 درجه با قلاب داشته باشند. حداکثر فاصله خاموتها در شناژ برابر 30 سانتی متر و در نقاط تمرکز فشار 25 – 20 سانتی متر است.

    حداقل قطر خاموت در شناژها با عرض کمتر از 40 سانتیمتر برابر 6 میلیمتر و برای عرض بیشتر از 40 و کمتر از 60 سانتیمتر برابر 8 میلیمتر و برای عرض بیشتر از 60 سانتیمتر برابر 10 میلیمتر است. حداکثر قطر خاموت مصرفی 12 میلیمتر است.

    ستون :

    در عضوهایی که به طور عمده تحت تأثیر فشار محوری قرار دارند، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است که قسمت اعظم بار به وسیله بتن تحمل شود.

    (نظیر ستونها) اما به دلائل مختلف همیشه فولاد در ستون بتنی به کار برده می شود.

    واگذاری قسمتی از تحمل نیروهای فشاری به فولاد صرفه جویی در مقطع ستون بتنی است، به طور کلی وظیفه ستون بتنی تحمل فشارهای محوری و گاهی جانبی و انتقال آن به قسمت پایین تر است.

    انواع ستون از نظر شکل مقطع :

    1 ) ستونهای با وقطع مربع (برای سهولت در باز و بسته کردن قالب، و پخهای کوچکی که در لبه های ستون ایجاد می شود) حداقل ابعاد (20 در 20)؛

    2 ) ستونهایی با مقطع مربع مستطیل (حداقل ابعاد 40 در 20)؛

    3 ) ستونهایی با مقطع چند ضلعی متنظم (با طول حداقل ضلع 20 سانتیمتر)؛

    4 ) ستونهایی با مقطع دایره (استوانه ای) (حداقل قطر مقطع 25 سانتیمتر)؛

    حداقل تعداد میلگرد در هر یک از مقاطع ستونها : مقاطع مربع 4 میلگرد، مقطع مربع مستطیل 6 تا 8 میلگرد، مقطع شش ضلعی منتظم 6 میلگرد (در چند ضلعی های منتظم حداقل تعداد میلگرد برابر تعداد اظلاع است).

    مقطع دایره حداقل 6 میلگرد

    حداقل قطر میلگردهای اصلی و خاموت ستونهای بتنی :

    1 ) در مقاطع دایره و چند ضلعی منتظم حداقل 12 میلمتر؛

    2 ) در مقاطع مربع و مربع مستطیل حداقل 14 میلیمتر؛

    3 ) قطر خاموت حداقل 8 میلیمتر؛

    4 ) در حالت دورپیچی دور ستونهای دایره ای شکل حداقل 10 میلیمتر؛

    تذکر : لازم به یادآوری است که قطر واقعی میلگردهای ستون بر حسب شرایط و بارهای وارده باید به دقت طراحی و محاسبه شود و اعداد فوق فقط حداقل قطر میلگردها را بیان می کند.

    میلگرد انتظار در طول و طبقات :

    حداقل طول میلگرد انتظار در پی 60 برابر قطر یا 60 سانتیمتر است و حداقل طول میلگرد انتظار در طبقات 50 برابر قطر یا 50 سانتیمتر است.

    زاویه درصد انحراف در آرماتورهای ستون برابر 1 دهم است. براساس آیین نامه B.S مقدار فولاد موجود در وصله نباید از 10% سطح مقطع ستون بیشتر باشد و باید حداقل فاصله ای برابر 10 میلیمتر بین قفسه های فولادی در وصله موجود داشته باشد.

    فاصله مرکز تا مرکز دو گروه از میلگردهای به هم بسته شده نباید از 150 میلیمتر بیشتر باشد ایعاد میلگردهای آجدار یا مربع شکل پیچیده را می توان از ضرب عدد 1/1 در شماره اسمی آنها به دست آورد.

    ترتیب تنگها : برای تحمل مؤلفه افقی نیرو در قسمت بالای میلگرد خم شده لازم است که یک تنگ در بالاترین نقطه آن قرار داده شود. همچنین باید تنگ مشابهی در پاینترین نقطع زانویی میلگرد قرار داده شود تا در مقابل هر گونه تنش انهدامی ناشی از خمش مقاومت کند. شیب قسمت مایل خم شده برابر 1 دهم باشد و قسمت مستقیم بالایی و پایینی زانویی باید در امتداد محور ستون یا موازی با آن قرار داشته باشد.

    در بعضی ستونها که دارای خارج از محوری شدید می باشد بجای نبشی از صفحات مستطیل شکل که طول آن بیشتر از پشت تا پشت ستون است استفاده می گردد و بدینوسیله نبشی های اتصال را با ابعاد بزرگتر بوسیله صفحه در محل می سازد و بوسیله چند عدد صفحه لچکی که بین دو بال نبشی قرار می دهند سیستم قابل اطمینان در مقابل ممانهای وارده ایجاد می نمایند. عرض و طول کلی این اتصالات نباید از روی صفحه زیر ستون تجاوز نماید.

    خرپاها و کاربرد آن در ساختمان :

    خرپا عبارت است از مجموعه ای از میله های مستقیم یا منحنی (انواع پروفیلها) که توسط مفصلها با یکدیگر متصل می شوند.

    خرپا در شکلهای مختلف و نوعهای گوناگون وجود دارد که برای پوشش دهانهای طویل به کار می رود.

    به طور کلی چنانچه عناصری مربع یا مستطیل ساخته شود در اثر نیرو و فشار حالت نامتعادل پیدا کرده و در آن دگرگونی بوجود می آیید.

    در صورتی که اگر به صورت مثلث با سه رأس مفصلی دار ساخته شود دارای پایداری و تعادل کامل است. (پایدارترین شکل اتصالی مفصلی در خرپاها شکل مثلث است).

    بین قطعات یک خرپا و مفصلهای آن می تواند رابطه ای وجود داشته باشد که برای حفظ پایداری و تعادل یک خرپا به کار می رود.

    به طور کلی دیده شده ساده ترین خرپای پایدار یک مثلث است.

    اتصالات خرپا :

    میله ها و اعضای خرپا چنانچه فلزی باشد بوسیله جوش پیچ و یا پرچ صورت می گیرد که معمول ترین نوع اتصالات جوش می باشد جوشکاری در این صورت بایید با نهایت دقت صورت گیرد.

    در جوشکاری نوع جوش ضخامت و طریقه اجرای آن فوق العاده حائز اهمیت می باشد.

    محاسن پوشش سقف خرپا :

    1 ) سقف در این حالت نسبت به ارتفاع بوجود آمده سبک است؛

    2 ) پوشش سقف برای دهانهای طویل قابل اجرا می باشد؛

    3 ) از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد؛

    4 ) مقاومت سقف در مقابل نیروهای فشاری واقعی وارده زیاد است؛

    گزارش کاراموزی روال كار در نظام مهندسی و بررسی ساختمانهای فولادی در 49 صفحه ورد قابل ویرایش

    « فهرست مطالب »
    عنوان                                                                                               صفحه
    مقدمه                                       4
    آشنایی کلی با مکان کارآموزی                         5
    ارزیابی بخشهای مرتبط با کارآموز                         11
    آزمون و نتایج پیشنهادات                             12
    شناخت اعضاء ساختمان                             14
    عکسهای گرفته شده از محل                              29
    قالبندی ساختمانهای فلزی                              33
    خرپا                                        45
    فرم پایان دوره کارآموزی                             47

    مقدمه :
    حمد و سپاس خداوندی را سزاست که رفعت مقام علمی انسان را از مجاری تفکر و تدبر در آیات خود و پدیده های مستور در طبیعت مقرر فرموده است.
    انسان تمدن خویش را بر روی خاک بنا نهاده و هر روز بر وسعت و عظمت آن می افزاید.
    زمینی که پیوسته از درون و بیرون تحت تأثیر نیروهای عظیم طبیعی قرار می گیرد.
    پدیده هایی نظیر زلزله آتشفشان طوفان و سیل بارها قسمتهایی از تمدن انسانی را به ویرانی کشانده و تهدید آنها همواره انسان را نگران ساخته است. امروزه این نگرانی و خطر بسیار قابل توجه شده است.
    زیرا انسان با ساختمانهای آسمانخراشهایی که سر به فلک کشیده است و نیز پلهای عظیم چندین طبقه و تونلهای طویل در زیر دریا و اقیانوس عملاً به جنگ با نیروهای خرد کننده طبیعی پرداخته است.

    آشنایی کلی با مکان کارآموزی :
    به طور کلی وظیفه نظام مهندسی بر دو قسم است : 1 ) تهیه نقشه؛ 2 ) نظارت بر نقشه؛
    برای گرفتن پروانه ساخت توسط کسی که قصد ساخت بنا را دارد این مراحل طی می گردد :
    مراحل تهیه ی نقشه، صدور نقشه ی پروانه و صدور پایان کار؛
    1 ) مراجعه مالک به دفتر فنی شهرداری و ارائه درخواست و مدارک مربوط به زمین جهت تشکیل پرونده؛
    2 ) بازدید کارشناس دفتر فنی از زمین مالک و معرفی به دفتر نمایندگی جهت تهیه ی کروکی زمین توسط اعضای دفتر نمایندگی؛
    3 ) تأیید کروکی توسط دفتر نمایندگی و ارسال آن به دفتر فنی شهرداری؛
    4 ) تکمیل فرم دستور نقشه توسط دفتر فنی شهرداری و ارسال آن به دفتر نمایندگی نظام مهندسی؛
    5 ) ذتهیه نقشه توسط اعضای دفتر نمایندگی و تایید دفتر نمایندگی و ارسال آن به دفتر فنی شهرداری؛
    6 ) صدور پروانه ساختمانی متوسط دفتر فنی شهرداری؛
     در صورت عدم نیاز به کروکی ردیف های 2 و 3 حذف خواهد شد.

    مراحل پس از صدور پروانه ساختمانی
    1 ) اعلام شروع عملیات ساختمانی توسط مالک به مهندس ناظر؛
    2 ) ارسال گزارش مهندس ناظر حداکثر 48 ساعت پس از اتمام هر مرحله از عملیات به دفتر نمایندگی؛
    3 ) کنترل و ارسال گزارشهای مهندسان ناظر توسط دفتر نمایندگی به دفتر فنی شهرداری؛
    4 ) ارسال گزارش پایان عملیات ساختمانی توسط ناظر پس از اتمام عملیات به دفتر نمایندگی و کنترل و ارسال آن به دفتر فنی شهرداری؛
    5 ) صدور پایان کار توسط دفتر فنی شهرداری؛
    تهیه نقشه های تأسیسات، برای ساختمان های 5 طبقه و بالاتر الزامی می باشد.
    تأیید و تسلیم نقشه به کرفرمایان حداقل 1 روز پس از تحویل نقشه به نظام مهندسی صورت می گیرد.
    مراحل پیشرفت فیزیکی مربوط به ساختمان های اجرا شده :
    مرحله اول : پی سازی که آیا مغایر با نقشه انجام شده یا طبق نقشه پیشرفت کرده است به همراه توضیح مغایرت ها در کارت نظارت نوشته می شود و با مهر و امضای ناظر به همراه تاریخ نظارت تأیید می شود؛
    مرحله ی دوم : اتمام تیرریزی هر طبقه قبل از بتن ریزی یا سقف زنی؛
    الف : سقف زیرزمین : از بررسی سقف زیرزمین شروع شده که مغایر با نقشه ساخته و اجرا شده یا طبق نقشه، سپس با نوشتن و توضیح مغایرت ها و مهر و امضای ناظر این قسمت نیز تأیید می شود؛
    ب : سقف همفک بررسی می شود که طبق مراحل بالا با توضیح و تأیید و مهر و امضا آن قسمت نیز تکمیل می گردد؛
    ج ) سقف طبقات اول و بالا تیر به همان صورت و در مرحله ی ج : سقف طبقات اول و بالا بررسی می گردد.
    مرحله ی سوم : اتمام سفتکاری است که طبق آن توضیحات بررسی شده و فرم به این صورت تکمیل می گردد. آدرس ملک در پایان کارت قید گشته و کارت تکمیل شده و این کارت بعد مرحله توسط ناظر که تکمیل در نزد مالک می ماند تا ناظر هر مرحله از کار را در آن قید کند؛
    به طور کلی سهمی? ناظر و طراح برای یکسان سازی توزیع نقشه و تقسیم آن در نظام مهندسی صورت می گیردف سهمیه بندی با توجه به پایه بندی است و ارتقاء پایه بوسیله دوره های کوتاه مدتی است که صورت می گیرد پایه های 1 و 2 و 3.

    میلگرد گذاری در پی :
    از آنجایی که بتن در اثر فشارهای وارده ترک برمی دارد برای افزایش استحکام بتن در داخل آن میلگردهایی کار گذاشته می شود.
    در عمل میلگرد گذاری میلگردها به صورت شبکه ای در کف فونداسیون قرار داده می شوند (با احتساب پوشش بتنی) برای ایجاد چسبندگی و انتقال مناسب نیرو از فولاد به بتن و بلعکس در کنارهها میلگردهای شبکه با خم 90 درجه به طول معین فرم داده می شوند (15 برابر میلگرد ساده و 12 برابر میلگرد آجدار).
    حداکثر فواصل میلگردهای شبکه نمی تواند از 12 برابر قطر میلگرد بیشتر باشد. در پی حداقل قطر آرماتورهای طولی ساده 12 میلیمتر و آجدار 10 میلیمتر و تعداد حداقل آنها 4 عدد است.
    حداقل فاصله خاموتها باید 75 میلیمتر باشد تا ویبراتور میله ای بتواند به سهولت داخل شبکه جا بگیرد. فاصله ساقهای خاموت باید طوری باشد که بتن بدون اشکال، امکان ریخته شدن و متراکم گردیدن را داشته باشد.
    پوشش بتن میلگردها :
    برای انتقال کامل نیروها از بتن به فولاد یا بالعکس لازم است که حداقل پوشش بتن برای میلگردهای کناری 5 ، 2 تا 3 برابر قطر و برای میلگردهای داخلی 5، 2 برابر قطر باشد. پوشش کناری میلگردها در نواحی گرم و مرطوب به علت خوردگی شدید بتن و خطر زنگ زدگی فولاد به وسیله عوامل محیطی 5 برابر قطر میلگرد در نظر گرفته می شود.
    حداقل سطح مقطع میلگرد :
    حداقل سطح مقطع میلگرد در بتن برابر 14 میلیمتر است و حداکثر فواصل میلگرد در شبکه های کف نمی تواند از 12 برابر بیشتر باشد. در مورد دو شبکه که روی هم قرار می گیرند حداقل فاصله ارتفاعی 12 برابر قطر میلگرد است. 12 سانتیمتر و آجدار 10 سانتیمتر و تعداد حداقل آنها 4 عدد است.
    شناژ :
    وظیفه شناژ (رابط فونداسیونها) کلاف کردن و مهارنمودن فونداسیونها است که به منظور مقابله با نیروهای افقی (زلزله، باد و غیره) و یکنواختی نشست در ساختمانها به کار می رود. تمام آرماتورهای طرلی باید در گوشه ها به صورت یک در میان خم 90 درجه با قلاب داشته باشند. حداکثر فاصله خاموتها در شناژ برابر 30 سانتی متر و در نقاط تمرکز فشار 25 – 20 سانتی متر است.
    حداقل قطر خاموت در شناژها با عرض کمتر از 40 سانتیمتر برابر 6 میلیمتر و برای عرض بیشتر از 40 و کمتر از 60 سانتیمتر برابر 8 میلیمتر و برای عرض بیشتر از 60 سانتیمتر برابر 10 میلیمتر است. حداکثر قطر خاموت مصرفی 12 میلیمتر است.

    ستون :
    در عضوهایی که به طور عمده تحت تأثیر فشار محوری قرار دارند، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است که قسمت اعظم بار به وسیله بتن تحمل شود.
    (نظیر ستونها) اما به دلائل مختلف همیشه فولاد در ستون بتنی به کار برده می شود.
    واگذاری قسمتی از تحمل نیروهای فشاری به فولاد صرفه جویی در مقطع ستون بتنی است، به طور کلی وظیفه ستون بتنی تحمل فشارهای محوری و گاهی جانبی و انتقال آن به قسمت پایین تر است.
    انواع ستون از نظر شکل مقطع :
    1 ) ستونهای با وقطع مربع (برای سهولت در باز و بسته کردن قالب، و پخهای کوچکی که در لبه های ستون ایجاد می شود) حداقل ابعاد (20 در 20)؛
    2 ) ستونهایی با مقطع مربع مستطیل (حداقل ابعاد 40 در 20)؛
    3 ) ستونهایی با مقطع چند ضلعی متنظم (با طول حداقل ضلع 20 سانتیمتر)؛
    4 ) ستونهایی با مقطع دایره (استوانه ای) (حداقل قطر مقطع 25 سانتیمتر)؛
    حداقل تعداد میلگرد در هر یک از مقاطع ستونها : مقاطع مربع 4 میلگرد، مقطع مربع مستطیل 6 تا 8 میلگرد، مقطع شش ضلعی منتظم 6 میلگرد (در چند ضلعی های منتظم حداقل تعداد میلگرد برابر تعداد اظلاع است).
    مقطع دایره حداقل 6 میلگرد
    حداقل قطر میلگردهای اصلی و خاموت ستونهای بتنی :
    1 ) در مقاطع دایره و چند ضلعی منتظم حداقل 12 میلمتر؛
    2 ) در مقاطع مربع و مربع مستطیل حداقل 14 میلیمتر؛
    3 ) قطر خاموت حداقل 8 میلیمتر؛
    4 ) در حالت دورپیچی دور ستونهای دایره ای شکل حداقل 10 میلیمتر؛
    تذکر : لازم به یادآوری است که قطر واقعی میلگردهای ستون بر حسب شرایط و بارهای وارده باید به دقت طراحی و محاسبه شود و اعداد فوق فقط حداقل قطر میلگردها را بیان می کند.
    میلگرد انتظار در طول و طبقات :
    حداقل طول میلگرد انتظار در پی 60 برابر قطر یا 60 سانتیمتر است و حداقل طول میلگرد انتظار در طبقات 50 برابر قطر یا 50 سانتیمتر است.
    زاویه درصد انحراف در آرماتورهای ستون برابر 1 دهم است. براساس آیین نامه B.S مقدار فولاد موجود در وصله نباید از 10% سطح مقطع ستون بیشتر باشد و باید حداقل فاصله ای برابر 10 میلیمتر بین قفسه های فولادی در وصله موجود داشته باشد.
    فاصله مرکز تا مرکز دو گروه از میلگردهای به هم بسته شده نباید از 150 میلیمتر بیشتر باشد ایعاد میلگردهای آجدار یا مربع شکل پیچیده را می توان از ضرب عدد 1/1 در شماره اسمی آنها به دست آورد.
    ترتیب تنگها : برای تحمل مؤلفه افقی نیرو در قسمت بالای میلگرد خم شده لازم است که یک تنگ در بالاترین نقطه آن قرار داده شود. همچنین باید تنگ مشابهی در پاینترین نقطع زانویی میلگرد قرار داده شود تا در مقابل هر گونه تنش انهدامی ناشی از خمش مقاومت کند. شیب قسمت مایل خم شده برابر 1 دهم باشد و قسمت مستقیم بالایی و پایینی زانویی باید در امتداد محور ستون یا موازی با آن قرار داشته باشد.

    در بعضی ستونها که دارای خارج از محوری شدید می باشد بجای نبشی از صفحات مستطیل شکل که طول آن بیشتر از پشت تا پشت ستون است استفاده می گردد و بدینوسیله نبشی های اتصال را با ابعاد بزرگتر بوسیله صفحه در محل می سازد و بوسیله چند عدد صفحه لچکی که بین دو بال نبشی قرار می دهند سیستم قابل اطمینان در مقابل ممانهای وارده ایجاد می نمایند. عرض و طول کلی این اتصالات نباید از روی صفحه زیر ستون تجاوز نماید.

    خرپاها و کاربرد آن در ساختمان :
    خرپا عبارت است از مجموعه ای از میله های مستقیم یا منحنی (انواع پروفیلها) که توسط مفصلها با یکدیگر متصل می شوند.
    خرپا در شکلهای مختلف و نوعهای گوناگون وجود دارد که برای پوشش دهانهای طویل به کار می رود.
    به طور کلی چنانچه عناصری مربع یا مستطیل ساخته شود در اثر نیرو و فشار حالت نامتعادل پیدا کرده و در آن دگرگونی بوجود می آیید.
    در صورتی که اگر به صورت مثلث با سه رأس مفصلی دار ساخته شود دارای پایداری و تعادل کامل است. (پایدارترین شکل اتصالی مفصلی در خرپاها شکل مثلث است).
    بین قطعات یک خرپا و مفصلهای آن می تواند رابطه ای وجود داشته باشد که برای حفظ پایداری و تعادل یک خرپا به کار می رود.
    به طور کلی دیده شده ساده ترین خرپای پایدار یک مثلث است.
    اتصالات خرپا :
    میله ها و اعضای خرپا چنانچه فلزی باشد بوسیله جوش پیچ و یا پرچ صورت می گیرد که معمول ترین نوع اتصالات جوش می باشد جوشکاری در این صورت بایید با نهایت دقت صورت گیرد.
    در جوشکاری نوع جوش ضخامت و طریقه اجرای آن فوق العاده حائز اهمیت می باشد.
    محاسن پوشش سقف خرپا :
    1 ) سقف در این حالت نسبت به ارتفاع بوجود آمده سبک است؛
    2 ) پوشش سقف برای دهانهای طویل قابل اجرا می باشد؛
    3 ) از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد؛
    4 ) مقاومت سقف در مقابل نیروهای فشاری واقعی وارده زیاد است؛

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 
Do compression socks help with Achilles tendonitis?
دوشنبه 30 مرداد 1396 11:22 ق.ظ
Hello just wanted to give you a quick heads up. The text in your content seem to be
running off the screen in Opera. I'm not sure if this is a format issue or something to do with
internet browser compatibility but I figured I'd post to let you know.

The layout look great though! Hope you get the problem solved soon. Cheers
cierracicala.hatenablog.com
چهارشنبه 18 مرداد 1396 05:36 ب.ظ
Wonderful work! This is the kind of information that are meant to be shared around the net.
Shame on Google for no longer positioning this put up upper!
Come on over and consult with my web site .

Thanks =)
What is leg length discrepancy?
دوشنبه 16 مرداد 1396 01:35 ق.ظ
Hmm is anyone else encountering problems with the pictures on this blog loading?
I'm trying to find out if its a problem on my end or if it's the blog.
Any feed-back would be greatly appreciated.
http://tomokoharoun.blog.fc2.com/blog-date-201507.html
یکشنبه 15 مرداد 1396 02:39 ب.ظ
Superb website you have here but I was wanting to know if you knew
of any forums that cover the same topics discussed in this article?
I'd really love to be a part of online community where I can get
feedback from other knowledgeable individuals that share the same
interest. If you have any suggestions, please let me know. Thank you!
Foot Problems
شنبه 14 مرداد 1396 08:52 ق.ظ
Woah! I'm really enjoying the template/theme of this website.
It's simple, yet effective. A lot of times it's hard to get
that "perfect balance" between superb usability and visual appearance.
I must say you've done a excellent job with
this. In addition, the blog loads super quick for me on Safari.

Outstanding Blog!
http://bigenclosure9238.jimdo.com
جمعه 13 مرداد 1396 08:52 ب.ظ
Because the admin of this site is working, no hesitation very rapidly it will be famous, due to its quality contents.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :