تبلیغات
فایل آموزشی - معرفی و دانلود فایل کامل گزارش کاراموزی تعمیرات و نگهداری و انواع تولید آسفالت

فایل آموزشی

گزارش کاراموزی تعمیرات و نگهداری و انواع تولید آسفالت

  • گزارش کاراموزی تعمیرات و نگهداری و انواع تولید آسفالت
    گزارش کاراموزی تعمیرات و نگهداری و انواع تولید آسفالت در 114 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: کارآموزی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 397 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 114

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    گزارش کاراموزی تعمیرات و نگهداری و انواع تولید آسفالت در 114 صفحه ورد قابل ویرایش

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                       صفحه

    تاریخچه شركت آسفالت كارخانه شهرداری قیدار                                           1

    تعریف آسفالت                                                                                                5

    خواص فیزیكی                                                                                                 8

    عوامل مؤثر در انتخاب نوع آسفالت چیست؟                                                    11

    چرا استفاده از مواد و مصالح مرغوب؟                                                              15

    آشنایی با شركت راهدار صنعت                                                                       17

    تراش ترك های آسفالت                                                                                 19

    كلوئیدمیل (olloidal-mill) چیست؟                                                            25

    موارد استفاده از قیر در دنیای قدیم                                                                   29

    استفاده از نفت در جنگل های باستانی                                                               31

    بتن آسفالتی                                                                                                      36

    انواع مصالح سنگی آسفالت                                                                             38

    ویژگی های مصالح سنگی بتن آسفالتی                                                 40

    انواع آسفالت های حفاظتی                                                                              44

    آسفالت سرد                                                                                                    47

    طرح مخلوط های آسفالتی                                                                               52

    آزمایش مارشال                                                                                               56

    تاب فشاری و طرز عمل (stability )                                                  62

    آسفالت رنگی                                                                                                  84

    نتیجه گیری                                                                                                       111

    دانه بندی                                                                                                          113

    منابع                                                                                                                 118

    تاریخچه شركت آسفالت كارخانه شهرداری قیدار

    كارخانه آسفالت شهرداری قیدار واقع در 20 كیلومتری جاده قیدار – ابهر می باشد.

    تعداد پرسنل این كارخانه 25 نفر و دارای 2 دستگاه لودر و 3 دستگاه كمپرسی می باشد.

    تاریخ تاسیس این شركت سال 1382 با زمینی به مساحت 5 هكتار است و محصولات تولیدی این كارخانه  عبارتند از :

    1-ماسه شسته

    2-شن بادامی

    3-شن نخودی

    4-ماسه شكسته

    5-تولید آسفالت از دو نوع بنیدروتوپك با ظرفیت80 -60 تن در ساعت

    از لحاظ تعمیرات و نگهداری كارخانه دارای دو نوع تعمیرات و نگهداری می باشد كه عبارتند از الف : تعمیرات ، نگهداری تاسیسات شن و ماسه كه شامل

    1-سیلوبار

    2-نوار مادر

    3-سرنه

    4-حلزونی زیر سرنه

    5-نوار ماسه

    6-نوار روی كوبیه

    7-كوبیه

    8-نوار زیر كوبیه

    9-نوار برگشت كوبیه

    10 – سرنه شماره 2 شامل نوار نخودی ، نوار بادامی و نوار شكسته .توضیح در مورد سرنه :

    جداسازی ماسه و سنگ های نسبتا درشت است بعد از اینكه در سرنه مواد صاف و یك دست شدند روی نوار كوبیه رفته و در مراحل بعد كوبیه می شود و به صورت شكل زیر :

                                                                                                                        ماسه

    2- كارخانه آسفالت شامل : 1- سیلو بار اولیه 2- نوار مواد انتقال به داخل درایر مصالح داغ كه تشكیل شده از آجرهای نسوز و مارپیچ و 3 نوار داخل لواتور داخل سرنه میكس داخل با قیر می باشد.

    آسفالت

    آسفالت ماده‌ای سیاه، چسبناک و بسیار چسبنده یا شبه جامد می‌باشد. آسفالت ماده‌ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می‌شود و در ساخت جاده، باند فرودگاه و پشت بام ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود.

    تعریف آسفالت

    آسفالت به‌صورت عام به مایع غلیظ، شبه جامد یا جامدی اطلاق می‌شود که عمدتاً از هیدروکربن ها و مشتقات آنها تشکیل شده است و در کربن دی سولفید به‌طور کامل حل می‌شود.

    انواع آسفالت

    آسفالت با توجه به نحوه کاربرد و اختلاط، به سه دسته آسفالت گرم، آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم‌بندی می‌شود.

    آسفالت گرم

    آسفالت گرم به آن دسته از آسفالت‌هایی اطلاق می‌گردد، که در آن‌ها قیر و مصالح سنگی گرماگرم مخلوط شوند و گرماگرم پخش و متراکم گردند.

    آسفالت گرم دارای انواع زیر می‌باشد:

    بتون آسفالتی

    این نوع از آسفالت دارای چند مجموعه اجرائی می‌باشد:

    گرم مخلوط شونده و گرم اجرا شونده

    این نوع مخلوط آسفالتی بتنی که گرم تهیه و گرم نیز اجرا شود تشکیل شده‌است از: قیر خالص (AC)، مصالح سنگی بد دانه بندی شده، مصالح سنگی خوب دانه بندی شده. در موقع اجرا، استفاده از میله استحکام نیز رایج می‌باشد.

    سرد مخلوط شونده و سرد اجرا شونده

    رلد آسفالت

    آسفالت ماستیک

    آسفالت‌ حفاظتی

    آسفالت‌های حفاظتی به آن دسته از مخلوط‌های قیر و مصالح سنگی اطلاق می‌شود که جهت پوشش و محافظت راه در مقابل عوامل جوی به‌کار گرفته می‌شوند. آسفالت حفاظتی باعث جلوگیری از فرسایش سطح راه‌های شنی و یا آسفالته می‌شود. این آسفالت به سهولت اجرا می‌شود و ضخامت آن معمولاً تا ?*? سانتی متر است.

    البته آسفالت حفاظتی می‌تواند کاملاً قیر نیز باشد، که در این نوع از آسفالت حفاظتی مصالح سنگی به کار نرفته است و به نوعی آن را از مخلوط های آسفالتی نیز می‌توان جدا نمود. که هدف از ایجاد لایه حفاظتی و اختصاصا از این نوع آسفالت ایجاد یک لایه قیر بر روی مصالح سنگدانه است تا مصالح سنگی را به مخلوط آسفالتی که بعدا مورد استفاده قرار می‌گیرد بچسباند. در این نوع آسفالت نباید از قیری استفاده شود که به لایه سنگدانه نفوذ کند، اما باید آسفالت بالا را بچسباند.

    آسفالت‌ سرد

    آسفالت سرد (Cold Mix) به مخلوطی از مصالح سنگی و قیر مخلوط و یا امولسیون قیر گفته می‌شود که مواد اولیه آن در دمای محیط مخلوط شوند. در برخی انواع آسفالت سرد، ممکن است قیر بر حسب ضرورت گرم شود، اما سایر مصالح بدون گرم شدن با قیر مخلوط می‌شوند. آسفالت سرد به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

    آسفالت سرد پیش ساخته (Plant Mixed cold mix)

    ردمیکس (Road Mix)

    خواص فیزیکی

    چگالی آسفالت فشرده برابر ?*? تن بر متر مکعب می‌باشد.

    تاریخچه شرکت :

    شركت فنی و مهندسی راهدار صنعت با مسئولیت محدود  به شماره ثبت 156633 كه در زمینه راهسازی و ابنیه فنی در راستای خدمات به كارفرمایان محترم با دستیابی به آخرین تكنولوژی روز دنیا و ارائه خدمات و نوآوری و تو لیدات و مشتقات قیر و آسفالت در صنعت راهسازی از سال 1378 آغاز بكار نموده است . اجرای پروژه های متعدد در زمینه بهسازی راه و راهسازی و ابنیه فنی در نقاط مختلف كشور از جمله

    بخش رنگ و جوهر

    رزین ژیلسونیتی ایران به طور گسترده ای به عنوان کربن سیاه جهت تولید جوهر سیاه و جوهر گراور استفاده می شود. رزین ژیلسونیتی ایران با رزین های هیدرو کربنی پایه نفتی، رزین های فنولیک و رزین های فلزی رقابت بسیار خوبی می کند که به بهای تمام موارد نام برده با غلظتهای مختلف می تواند استفاده شود. غلظتهای مختلفی از این ماده جهت تولید جوهرهای مخصوص، با درخشندگی بالا استفاده می شود. نوع خاصی از ژیلسونیت با عنوان select نیز در ساخت رنگهای مشکی آسفالتی و روغن های جلا نیز استفاده می شود.

    امولسیون قیری چیست؟

    امولسیون قیری عبارتست از پراکندن مولکولهای قیر با قطر متوسط 0.1 تا 10 میکرون در فاز آبی، این یک سوسپانسیون روغن در آب که قیر به عنوان فاز روغنی ( با درصد 52 تا 68 درصد) در فاز آبی (با درصد 43 تا 32 درصد ) معلق می شود.

    امولسیفایر چیست ؟

    قیر با آب ترکیب نمی شود. جهت ایجاد پایداری و معلق نگهداشتن مولکولهای قیر در آب نیاز به ماده واسطه ای می باشد که با احاطه کردن مولکولهای قیر و همبارکردن آنها از به هم چسبیدن آنها جلوگیری نماید. امولسیفایر ماده ای است که مولکول آن از دو قسمت آبدوست و چربی دوست تشکیل گردیده است. قسمت چربی دوست آن به قیر و قسمت آبدوست آن به مولکولهای آب می چسبند و با ایجاد سپر از چسبیدن مولکولهای قیر به یکدیگر جلوگیری می نمایند.

    کلوئیدمیل (colloidal-Mill) چیست؟

    مهمترین قسمت پلانت تولید امولسیون میل آن می باشد. این میکسر از دو قسمت اصلی روتور و استاتور تشکیل شده است. آب و قیر بدرون این دستگاه وارد می شوند، قیر ورودی تحت اثر دوران سریع قسمت روتور به ذرات بسیار ریز تبدیل شده و امولسیفایر موجود درآب مولکولهای قیر را احاطه کرده و امولسیون از میکسر خارج می شود.

    انواع امولسیون :

    امولسیونها از نقطه نظر بار به دو نوع کاتیونیک و آنیونیک واز نقطه نظر زمان شکستن به سه نوع تندـ شکن، متوسط ـ شکن و کندشکن تقسیم می شوند.

    شکستن امولسیون چیست؟

    شکستن امولسیون عبارتست از تبادل بار الکتریکی مولکولهای امولسیفایر با مصالح سنگی منجر به از بین رفتن فشار، محافظ مولکولهای قیر شده و این فرصت را ایجاد می کند که یکدیگر را جذب کرده و به شکل قیر درآیند.

     کاربردهای دیگر

    در ایران قدیم همچنین از مواد نفتی برای روشن کردن مشعل‌ها ، روغن‌کاری ارابه‌ها ، تزیین ظروف و کارهای دستی دیگر و نیز از نفت سفید برای پاک کردن لکه‌های روی لباس استفاده می‌کردند.

     آسفالت :

     آسفالت بطور کلی مخلوطی است از مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته و یک ماده چسباننده که معمولا قیر است. آسفالت با توجه به کاربرد آن به صورتهای گوناکون ساخته می شود. آشناترین نوع آسفالت همان آسفالت گرم یا بتن آسفالتی گرم است. مصالح سنگی معمولا بیش از 90 درصد مخلوط آسفالت را تشکیل می‌دهند. از اینرو مصالح سنگی تاثیر بسزایی در کیفیت آسفالت حاصله دارد.

     بتن آسفالتی:

    بتن آسفالتی ، پوسته متراکم و سیاهرنگی است که قسمت عمده و بطور کلی استخوان بندی آن را مصالح سنگی دارای دانه بندی پیوسته (با کمترین فضای خالی) تشکیل می‌دهد و ذرات آن به توسط قیر به هم چسبیده‌اند. بتن آسفالتی جسم همگن و توپری است که خود بار می‌برد، مقاومت برشی نسبتا زیاد دارد، در برابر عوامل جوی و چرخ وسایل نقلیه پایداری می‌کند و نیاز به تعمیر همیشگی ندارد.

    به عبارت دیگر بتنی است که در آن ، به جای دوغاب سیمان ، قیر بکار رفته است و برای پر کردن هر چه بیشتر فضاهای خالی آن از گرد سنگ استفاده شده است. بتن آسفالتی را به روش گرم و معمولا در ماشینهای خودکار ساخته و مخلوط می‌کنند و سپس در سطح راه پخش نموده و می‌کوبند. آسفالت را تا 4 یا 5 سانتیمتر در یک قشر و کلفت تر از آن را در بیش از یک قشر می‌سازند.

     ویژگیهای آسفالت در قسمتهای مختلف راه

    معمولا قشرها از رویه و آستر تشکیل می‌شود. لایه رویی که تحت تاثیر عوامل جوی و چرخ وسایل نقلیه است، باید از جنس ممتاز ساخته شود. یکی از وظایف اصلی لایه زیرین که در روی پی (زیرسازی) راه قرار می‌گیرد و ممکن است خود از یک یا چند لایه درست شده باشد، انتقال بار از رویه به زیرسازی راه است. قشر آستر معمولا با دانه بندی درشت تر و قیر کمتر و قشر رویه با دانه بندی ریزتر و قیر بیشتر ساخته می شود.

    در زمان تهیه آسفالت ، علاوه بر نوع مصرفی که خواهد داشت به حمل مصرف آن توجه می‌شود. از آن جمله است: آفتابی یا سایه بودن محل ، روباز بودن یا قرار گرفتن درون تونل ، خشکی و نمناکی محل کار ، تغییرات دمایی که باید تحمل کند، فصل ساختن راه و مانند آن.

     انواع مصالح سنگی آسفالت

    مصالح سنگی درشت

    شامل ذرات درشت تر از الک شماره 8 (یا 10) است. این مصالح که معمولا از شن طبیعی و سنگ یا قلوه سنگ شکسته است، باید عاری از مواد پوشاننده سطح دانه‌ها (مانند لای یا رس) یا هر نوع ماده مضر دیگر که مانع چسبیدن قیر به ذرات می‌شود ذرات سست و کلوخه‌های گلی و سنگهای تجزیه شده باشد. ساییدگی این مصالح در 500 دور چرخش ماشین لوس آنجلس نباید از 40 برای آستر و از 30 برای رویه تجاوز کند. همچنین باید لااقل 60 درصد وزنی دانه‌های درشت ، حداقل در دو چشمه شکسته باشند. مقاومت اینگونه مصالح در مقابل عوامل جوی پس از 5 چرخه آزمایش با سولفات سدیم نباید از 8 درصد بیشتر باشد.

    تنوع قیر؛ عمر آسفالت را افزایش می‌دهد

    در دنیا بیش از 7 نوع قیر تولید می‌شود. ولی در كشور ما پس از انقلاب تولیدات قیر به دلیل هزینه بالا به دو نوع محدود شد

    پایگاه اطلاع‌رسانی شهرسازی و معماری:

    زمستان و تابستان فرقی ندارد، خیابان‌های شهر همه فصل پر چاله و چوله‌اند. آسفالت‌ها ترك می‌خورند و دهان باز می‌كنند و راه‌ها ویران می‌شوند. سال‌هاست كه شهروندان تنها وعده می‌شنوند «آسفالت‌های شهر یك روزه تعویض می‌شود». ولی كافی است تا وارد خیابان بهشت شوی، در ساختمان معروف بر آن صندلی معروف تكیه بزنی تا بدانی تحقق این وعده‌ها آسان نیست.

    گشتی كه در شهر بزنی خواهی دید آسفالت‌های خیابان رها شده‌اند. گویی سال‌هاست فراموش شده‌اند، فرقی هم ندارد كدام منطقه شهر باشد. مهندس «علی امامی نظربیگی»، رییس واحد قیر راهسازی پژوهشگاه صنعت نفت كه در خصوص آسفالت و كیفیت قیر تخصص دارد، معتقد است راه نیاز به نگهداری دارد، مثل یك كودك كه نمی‌توان به حال خود رهایش كرد. راه‌ها باید محافظت شوند، آنها نیازمند مراقبت و توجه هستند.

    آسفالت‌ها عمر نكرده می‌میرند، عمرشان گاه به سال هم نمی‌رسد كیفیت‌شان فدای ندانم‌كاری‌های سودجویان می‌شود.

    این روزها كشورهای توسعه یافته دلمشغولی‌شان تولید آسفالت‌های رنگی و فانتزی است، گرچه به گفته مهندس نظربیگی رنگ آسفالت در تمام دنیا سیاه است و در كیفیت آن نقشی ندارد. ولی در كشورهای بلژیك و فرانسه و دیگر كشورهای اروپایی محل عابر پیاده، دوچرخه‌سوارها با آسفالت‌های قرمز رنگ مشخص می‌شود. این كشورها سال‌هاست كه می‌دانند راه‌ها شریان اصلی ارتباطات هستند و برای رسیدن به آنچه كه توسعه می‌نامند باید رفت‌وآمد تسهیل شود، پس كیفیت را ارتقا می‌بخشند.

    مهندس نظربیگی حرف‌های زیادی در خصوص كیفیت آسفالت دارد. می‌گوید: «برای رسیدن به استاندارد مورد نظر باید دمای هر منطقه محاسبه شود. در مجموع ایران به 3 یا 4 منطقه آب و هوایی تقسیم می‌شود. البته میزان بارندگی و اشعه خورشید مناطق تفكیك شده را هم باید در نظر گرفت، میزان حجم ترافیك و بستر و سطح راه‌ها نیز باید بررسی شوند. آسفالت منطقه كم‌ترافیك و پرترافیك و منطقه‌ای با سطح شیب‌دار و مسطح كاملا متفاوت است.»

    وی در ادامه صحبت‌هایش به این حقیقت اشاره می‌كند: «عمر مفید راه‌های ما 2 سال است. بی‌توجهی به عوامل متعددی كه از آن یاد شد موجب شده آسفالت‌ها طول عمر چندانی نداشته باشند. اتوبان زنجان _ تبریز 6 ماه هم دوام نیاورد.»

    بحث خرابی آسفالت‌ها و دلایل آن بارها از سوی كارشناسان مطرح شده نه یك بار بلكه چند بار، رسانه‌ها هم بارها از آن گفتند و نوشتند ولی نتیجه تغییری نكرد. به راستی مشكل كجاست؟

    مهندس نظربیگی می‌گوید: «در تمام دنیا بیش از 7 نوع قیر تولید می‌شود كه بسته به نوع آب و هوا و شرایط منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی در كشور ما پس از انقلاب تولیدات قیر به دلیل هزینه بالا به دو نوع محدود شد. در حال حاضر قیر 100/85 با نفوذپذیری بالا و 70/60 با نفوذپذیری كمتر تولید می‌شود. طبق این دسته‌بندی در مناطق سردسیر قیر 100/85 و مناطق گرمسیر قیر 70/60 به كار می‌رود.»

    وی می‌افزاید: «تولیدات فعلی كافی نیست ما نیاز به تنوع در تولید قیر داریم. در مناطق جنوبی همچون اهواز و خرمشهر قیر 40/50 و یا 30/20 باید به كار گرفته شود كه در كشور تولید نمی‌شود.»

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 
akilahgolebiewski.blog.fc2.com
چهارشنبه 18 مرداد 1396 01:32 ب.ظ
Hmm is anyone else having problems with the pictures on this blog loading?
I'm trying to determine if its a problem on my end
or if it's the blog. Any responses would be greatly appreciated.
How long do you grow during puberty?
دوشنبه 16 مرداد 1396 12:03 ق.ظ
Hi there! I realize this is somewhat off-topic however I needed to ask.
Does building a well-established blog such as yours take a lot of work?

I'm brand new to running a blog but I do write in my diary daily.
I'd like to start a blog so I can share my personal experience and views online.
Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for new aspiring blog owners.
Appreciate it!
sharenschillings.hatenablog.com
یکشنبه 15 مرداد 1396 02:20 ب.ظ
I got this site from my buddy who shared with me regarding
this website and at the moment this time I am visiting this web site and reading very informative
articles at this place.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :